Dislexia = tulburare de citire (citire lentă, cu greşeli, dificultăţi în înţelegerea textului citit) Disgrafia = tulburare de scriere (scriere urâtă, cu greşeli, greşeli de ortografie) Discalculia = tulburare de calcul
Conform datelor statistice, se constată că din numărul total de copii un procent de 7-10% prezintă tulburări de învăţare, iar procentul cazurilor grave este de 3-5%. Copiii cu dislexie, disgrafie, discalculie gravă, cu metodele clasice nu pot învăţa să scrie, să citească, să socotească şi au nevoie de sprijin specializat pentru a le asigura şanse egale cu ceilalţi. Există metode speciale de terapie pentru dezvoltarea lor cu ajutorul cărora simptomele pot fi ameliorate.
Tulburarea de învăţare NU este o boală, ci o particularitate cognitivă, prezentă pe tot parcursul vieţii, care în condiţii potrivite de mediu nu devine deficienţă. |